Štěstí rodiny nejsou osamocené šediny – 16. ročník Týdne pro rodinu upozornil šesti desítkami akcí na vztahy a osamělost
Rostoucí problém osamělosti a důležitost mezilidských vztahů bylo tématem 16. ročníku Týdne pro rodinu (TPR), který proběhl ve dnech 13. – 19. května 2024 s mottem „Štěstí rodiny nejsou osamocené šediny“. Týden nabídl na šest desítek akcí po celé republice, 40 z nich organizovala členská centra Rodinného svazu ČR. Záštitu letošnímu ročníku poskytl hejtman Jihomoravského kraje Jan Grolich.
Téma a poselství TPR
Cílem letošního ročníku bylo zdůraznit význam rodinných a mezigeneračních vztahů a nabídnout podporu rodinám prostřednictvím různorodých aktivit. Zaměřili jsme se na otázku, zda jsme rezignovali na lidskou blízkost, nebo zda potřebujeme přátelská setkání a dobré slovo k naplnění našeho štěstí. Naším cílem bylo ukázat cestu ven z izolace a osamělosti, které často vedou k psychickým a fyzickým problémům. Součástí mediální kampaně byla tisková zpráva, Plakát a dva Pracovní listy – pro mladé a pro dříve narozené a video patronky letošního roku, kterou se stala několikanásobná mistryně Evropy, volnostylařka, Adéla Hanzlíčková. Natočili jsme video, ve kterém Adéla sdílí své osobní zkušenosti a vyjadřuje podporu TPR slovy: „Všem bych poradila, aby se snažili co nejvíce setkávat s rodinou. Rodina je to nejvíc, co máme.“
Aktivity a události
Na webu tydenprorodinu.cz se zaregistrovalo celkem 60 akcí, z nichž 40 pořádala naše centra pro rodinu – členové Rodinného svazu ČR. Mezi těmito akcemi byly přednášky, vycházky, programy, výlety, školení, výtvarné dílničky a další aktivity zaměřené na téma osamocenosti mladých i zralých.
Mediální pokrytí
Tiskovou zprávu Rodinného svazu k TPR zveřejnila Česká tisková kanceláře. Výstupy se dostaly k MÉDIÍM (tisk, TV, rádia, vydavatelé na internetu), EKONOMICKÉ SFÉŘE (banky, pojišťovny, investiční společnosti, výrobní podniky a další společnosti) a STÁTNÍ SPRÁVĚ (ministerstva, Úřad vlády, poslanci, senátoři, instituce místní samosprávy). Naše tisková zpráva oslovila cca 900 novinářů, zástupců firem a státních institucí přes Infobanku ČTK na internetu; odběratele e-mail servisu Protextu (až 6000 adres), především firmy a z menší části novináře; uživatele mobilních aplikací ČTK; a odběratele monitoringu NEWTON Media, Monitora media a TOXIN.
Media Board poskytl monitoring čítající zprávy o konání TPR v 66 médiích.
Foto: se svolením Adély Hanzlíčkové